Blog

Een E-book schrijven: hoe ga jij te werk?

Leadgeneration oftewel leadgeneratie zijn termen waar je tegenwoordig niet meer omheen kunt. Jaren geleden was jouw webpagina enkel bedoeld om jouw klanten te informeren en om jouw contactgegevens makkelijk vindbaar te laten zijn. Echter is dat tegenwoordig flink...

Lees meer

2 lead generation tips voor jouw onderneming

Lead generation in de B2B markt. De meeste ondernemers kennen deze term wel. En de meeste ondernemers hebben hier al wel mee te maken gehad. Maar voor diegene die hier nog niet bekend mee zijn heb ik hier eerst nog een uitleg wat nou eigenlijk een lead is: Een lead...

Lees meer

Wil jij meer klanten via het internet genereren?

Het verkrijgen van meer klanten is voor de meeste ondernemingen een beste uitdaging. De ene onderneming heeft het wat makkelijker dan de ander met klanten binnenhalen. Jij kunt jouw klanten op verschillende manieren binnenhalen. Een van de manieren van meer klanten...

Lees meer

Telemarketing: 18 do’s en don’ts op een rij

Voor iedere onderneming kan het voeren van telemarketing een uitdaging zijn. Voor ik jou ga uitleggen wat er allemaal bij telemarketing komt kijken en welke vormen er zijn ga ik jou eerst de betekenis van telemarketing uitleggen. De definitie van telemarketing volgens...

Lees meer

Nieuwe klanten werven: hoe doe jij dat? Deel 2

Nieuwe klanten werven kan voor elke onderneming een uitdaging zijn. De een vind of krijgt ze wat makkelijker dan de ander. Echter gelden voor alle ondernemingen dezelfde vragen: “Waar vind ik mijn doelgroep?” en “Hoe krijg ik ze zover om een product of dienst bij mij...

Lees meer

Nieuwe klanten werven: Hoe doe jij dat? Deel 1

Nieuwe klanten werven kan voor elke onderneming een uitdaging zijn. De een vind of krijgt ze wat makkelijker dan de ander. Echter gelden voor alle ondernemingen dezelfde vragen: “Waar vind ik mijn doelgroep?” en “Hoe krijg ik ze zover om een product of dienst bij mij...

Lees meer

Leads generatie: hoe krijg jij meer leads? Deel 2

Leuk dat jij meer informatie wilt krijgen over leads generatie. In het 1e deel heb ik jou al een aantal tips gegeven en in dit 2e deel geef ik jou nog meer tips. Voor we beginnen met deel 2 volgt eerst een korte introductie: Leads generatie en leads genereren zijn...

Lees meer

Lead generatie: hoe krijg jij meer leads? Deel 1

Lead generatie en leads genereren zijn termen waar jij tegenwoordig niet meer omheen kunt. Jaren geleden was jouw webpagina enkel bedoeld om jouw klanten te informeren en om jouw contactgegevens makkelijk vindbaar te laten zijn. Echter is dat tegenwoordig flink...

Lees meer

Warme acquisitie VS koude acquisitie

Iedereen heeft wel eens van koude en warme acquisitie gehoord, maar de term warme acquisitie hoor je beduidend minder. Voor ik ga beginnen met uit te leggen wat jij aan warme acquisitie kunt doen, waar jij daarbij op moet letten en de voor en nadelen van warme en...

Lees meer

Het belscript: een uitgebreid stappenplan

Ieder bedrijf heeft wel eens met koude acquisitie te maken gehad. Is het niet als diegene die het uitvoert, dan heb je er wel mee te maken gehad als diegene die het ontvangt. De meeste ondernemers vinden dit niet het leukst, maar zien dit wel als een grote uitdaging...

Lees meer

Welke vormen van acquisitie plegen kan jij doen?

Acquisitie plegen is voor elke ondernemer een uitdaging. Zonder opdrachten draai jij geen omzet en zonder omzet kan jouw onderneming niet voortbestaan. Dan is de vraag: Hoe bereik jij door acquisitie te plegen nieuwe klanten? En Hoe houd jij bestaande klanten in...

Lees meer

Telefonische acquisitie: wat kom hier allemaal bij kijken?

Telefonische acquisitie is de meest gebruikte vorm van koude en warme acquisitie. In deze blog richten wij ons op de koude vorm. Bij telefonische acquisitie ga jij nieuwe klanten werven via de telefoon. Jij benaderd particulieren of bedrijven ongevraagd met als...

Lees meer

Meer omzet? 4 acquisitie vormen die hierbij helpen

Je herkent het wel: jij gaat naar de stad om een broek te kopen en jij komt terug met nog een leuk bijpassend shirtje. Jij staat hier niet alleen! Veel mensen zijn gevoelig voor up-selling of cross-selling. Up- en cross-selling is een uitstekende vorm van acquisitie...

Lees meer

Koude acquisitie tips die jij kunt gebruiken

Koude acquisitie wordt door veel accountmanagers en sales professionals als een hele uitdaging gezien. Vandaar dat ik jou welgeteld 20 koude acquisitie tips ga geven in deze blog. Potentiële klanten worden benaderd door tig telemarketing ondernemingen, dus het is heel...

Lees meer

Een belscript of een direct mail maken

Een goed begin is het halve werk. Deze uitspraak heb jij vast wel eens gehoord. Een goede voorbereiding voor het maken van een belscript of een direct mail is een voorbeeld van een goed begin. Om dit belang te benadrukken sprak Abraham Lincoln ooit deze legendarische...

Lees meer

6 verschillende vormen van koude acquisitie

Koude acquisitie is een van de vele vormen van acquisitie, maar wat is de betekenis hiervan? De letterlijke betekenis van koude acquisitie volgens de Nederlandse encyclopedie is als volgt: “Koude acquisitie is een in het bedrijfsleven gebruikte term voor het...

Lees meer

Een lead genereren in de B2B markt

Jij zou een onderneming kunnen vergelijken met een motor. Een motor draait niet zonder brandstof. Jouw onderneming draait niet zonder leads. Jij kunt dus wel stellen dat jij jouw leads kunt vergelijken met benzine of diesel. (of elektriciteit mocht jij een op stroom...

Lees meer

Waarom koude acquisitie niet meer koud is

Ieder bedrijf heeft wel eens met koude acquisitie te maken gehad. Is het niet als diegene die het uitvoert, dan heb je er wel mee te maken gehad als diegene die het ontvangt. De meeste ondernemers worden hier dan ook niet echt warm van. Maar zien dit wel als een grote...

Lees meer

Assessment

Vraag een assessment aan voor uw salesafdeling of voor uzelf en bespreek de resultaten daarna vrijblijvend met een expert.

Contactgegevens

Lochemseweg 33A, 7244
RR Barchem
(31) 06 27 20 54 37
support@salespotential.nl

Vrijblijvende assessment

Na het invullen van jouw gegevens sturen wij direct het assessment op. Zo krijg je inzichtelijk hoe jij jouw verkoopresultaat kan verbeteren.